ادغام 2 فایل اكسل

نویسنده aa.gh13622828, 04 آگوست 2021, 13:43

« قبلی - بعدی »

aa.gh13622828

به نام خدا
سلام و عرض ادب خدمت شما
من در یك صندوق قرض الحسنه مشغول به كارم به سمت حسابدار ،‌ما به پرسنل مناطق آموزش و پرورش تهران وام میدهیم و آن مناطق به صورت فایل اكسل لیست اقساط رو برای ما ارسال می كنن و من برای اینكه كارم طول نكشه و بتونم سریعتر این اقساط رو در سیستم حسابداری وارد كنم از سند قبلی لیست اقساط فوق كه مربوط به ماه قبل می باشد خروجی اكسل می گیرم و با فایل جدید ارسال شده مطابقت می دهم و موارد جدید اقساط رو در لیست اضافه و موارد تسویه اقساط رو از لیست خودم حذف می كنم ولی نیاز به مراحل زیادی مثل كپی موارد جدید و ثبت اسم وام گیرنده و .. می باشد كه وقت گیر است میخواستم بپرسم كه در اكسل اساساً چیزی بنام ادغام وجود داره كه من بتونیم 2 فایل اكسل رو باهم ادغام كرده و موارد جدید رو به لیست اضافه یا كم كنم ؟ ممنون از شما

d349

باسلام
از طریق توابع index,match امکان پذیر هست

rezaala

سلام
اگر دو فایل اکسل دارین که تعداد و Title ستون های اون مثل هم هست می تونین از power query  استفاده کنین و دو تا فایل اکسل رو زیر هم بچنین (Append کنین) با این روش هر تعداد فایل اکسل که داشته باشین میتونین بصورت یک دیتا بیس زیر هم بچینین