نوشتن فرمول برای چندsheet

نویسنده maryam, 20 مرداد 1391 - 16:40:03

« قبلی - بعدی »

maryam

سلام
چه جوری میشه سلولهای چند sheetمختلف با هم جمع کرد؟
ببخشید اگه سوالم خیلی ساده است آخه من خیای تازه کارم!
ممنون

pamchal3230

با استفاه از ابزارconsolidate از نوار ابزار data
ابتدا قسمتی را که میخواهید نتیجه جمع در آن درج شود را انتخاب کنید و با استفاده از ابزارconsolidate در قسمت reference هر کدام از شیت ها  را که انتخاب میکنید محدوده به طور پیشفرض انتخاب شده. کافیست دکمه add را بزنید  و شیتهای بعدی را انتخاب کنید.

بهرام صمدیان

با سلام
جواب پامچال عزیز صحیح است اما اگر بخواهید که با تغییر سلولهای جمع شده نتیجه سلول حاصل جمع نیز تغییر کد در اینصورت روش ذکر شده پاسخگو نخواهد بود.
برای جمع کردن سلولها در شیتهای مختلف ابتدا علامت = را درج کرده سپس اولین سلول مورد نظر را با ماوس انتخاب کند سپس کلید + را فشار داده و سلول بعدی را انتخاب کنید اگر سلول بعدی در شیت دیگری قرار دارد ابتدا شیت مربوطه را انتخاب کرده سپس سلول مورد نظر را انتخاب کنید. به همین صورت سلولها را انتخاب کنید.

خدمت مریم خانم عرض باید بکنم که حالت پیشرفته سوال شما این خواهد بود که چگونه مثلاً همه سلولهای A1 را در شیتهای 1 و 2و 3 با هم جمع کنیم؟

برای اینکار روی دکمه Autosum کلیک کنید سپس روی سلول a1 شیت 1 کلیک کنید سپس کلید shift را نگهداشته و در روی زبانه آخرین شیت یعنی شیت 3 ( البته در مثال ما ) کلیک کرده و روی اینتر کلیک کنید. فرمول به شکل زیر خواهد بود البته در صورت تسلط می توانید همین فرمول را به صورت دستی تایپ کنید:
=SUM(Sheet1:Sheet3!A1)


sakka

باسلام استاد، اگه تعداد شیت ها فرضاً 15 تا باشد باسلهای مختلف بطورمثال دریک شیت جمع ما در سلول D25 و در شیت دیگر جمع ما در سلول T70 باشد وهمینطوردرشیتهای دیگر درسلولهای مختلف باشد راه حل چیست؟

moheb

با سلام
همان روشی که جناب صمدیان توضیح دادن کارساز و کامل است

sakka

باسلام استاد، مگه ممکن نیست تعداد ردیف وستون درشیتهای ما متفاوت باشند و ماشاید بخواهیم ازشیت یک جمع ستون A را با جمع ستون B درشیت دو وهمینطوربرای شیتهای مختلف نیزتا 15 شیت ادامه داشته باشدباید ازفرمول استا صمدیان استفاده کرد؟

بهرام صمدیان

با سلام
چرا ممکن است
شاید شما دوست داشته باشید که یک شیت در سلول A10 جمع شود و شیت بعدی در سلول AB3000 هیچ اشکالی در انجام محاسبات و .. وجود نخواهد داشت اما....اکسل فقط محاسبات یکبار نیست ( مثل بلیط یکبار سفر مترو ) بلکه ممکن است
     ---شما بارها و بارها به این فایل مراجعه و از آن استفاده کنید
     ---شاید دیگران از این فایل بهره ببرند

یک مثال را فرض کنید فرض کنید شما سیم کشی منزلتان را بر اساس اینکه فقط برق به پریزها برسد و لامپها روشن شوند انجام دهید یعنی توجهی به جعبه تقسیم به رنگ قرمز سیم فاز و آبی سیم نول و کلید قطع و وصل در مدار فاز و ... نداشته باشید بدون توجه به این موارد لامپ شما روشن خواهد شد اما با کوچکترین موردی هیچ امکان ساده ای برای عیب یابی شخص بعدی وجود نخواهد داشت احتمالا برق او را خواهد گرفت  :Dچون تصور می کند که سیم آبی نول است در حالی که ....
این استانداردها در همه جای زندگی وجود دارند
لذا ایجاد یک فایل منظم جهت آماده سازی برای مراجعات بعدی به فایل باعث تولید امکانات جدید برای شما توسط اکسل خواهد شد
مثلا فرمولی که در پست قبلی من دیده می شود تنها در سلولهای یکسان شیت های مختلف کاربرد دارد و برای مورد شما باید تک تک شیت ها را انتخاب کرده و سول مورد نظر را به جمع اضافه کنید
با احترام

1hojjat

خب اگه با sumif یا vlookup بخایم مقداری رو پیدا کنیم توی شیتای مختلف ،چطوری باید شیت ها رو مشخص کنیم؟

hoseinj

سلام
سوال : 10 شیت با اسامی داریم که گردش حساب پرسنل رو وارد کردیم و هر شیت برای یک نفر می باشد
حال اگر بخواهیم مانده شیتها یعنی مانده بدهکاری یا بستانکاری پرسنل رو یکجا در شیت 11 داشته باشیم فرمولی اگر دارد بفرمایید.
با تشکر

فرشید میدانی

یکی از روش‌های جدید برای جمع زدن سلول ها چندین شیت در اکسل آن است که همه اطلاعات شیت ها را در یک جا جمع آوری کنیم . این کار در زمان ارسال این سوال (سال ۱۳۹۵) در اکسل بدون برنامه نویسی شدنی نبود.
اکنون در نسخه های جدید اکسل با پاورکوئری می توانید این کار را انجام دهید که از آدرس زیر می توانید این تکنیک را فرا بگیرید:

ویدئوهای آموزش ابزار پاورکوئری اکسل 
⭐ اگر پاسخ خود را یافتید:

۱) در پاسخ گویی به سوالات انجمن اکسل فرساران مشارکت کنید.
۲)  دوره‌های اکسل فرساران را به همکاران سازمان خود معرفی کنید.
۳)  صفحه اینستاگرام farsaran_excel را 🧡 کنید.

فرشید میدانی


نقل قولخب اگه با sumif یا vlookup بخایم مقداری رو پیدا کنیم توی شیتای مختلف ،چطوری باید شیت ها رو مشخص کنیم؟

 پاسخ:‌بهترین کار ادغام داده ها با پاورکوئری است.

⭐ اگر پاسخ خود را یافتید:

۱) در پاسخ گویی به سوالات انجمن اکسل فرساران مشارکت کنید.
۲)  دوره‌های اکسل فرساران را به همکاران سازمان خود معرفی کنید.
۳)  صفحه اینستاگرام farsaran_excel را 🧡 کنید.